Post by Ylläpito on Sept 12, 2014 20:35:55 GMT 2
usein kysytyt kysymykset
Pelin tiimoilta nousee silloin tällöin kysymyksiä, joiden kootut vastaukset ovat nyt yhdessä ketjussa. Mikäli sinulla on kysymys F2B:hen liittyen, voit kirjoittaa sen tähän aiheeseen tai ottaa yhteyttä esimerkiksi Cboxissa, vieraskirjassa, yksityisviestillä tai sähköpostitse (free2berpg[at]gmail.com).
Olen itse hetero, voinko silti liittyä? / Eikö pelihahmoni voi olla hetero?
F2B keskittyy San Franciscon seksuaalivähemmistöjen elämään, mutta tämä ei aseta mitään vaatimuksia pelaajia kohtaan - kaikenkirjavat ihmiset voivat siis liittyä rauhassa mukaan. Myöskään heteroseksuaalisia pelihahmoja kohtaan ei ole mitään nollatoleranssia; selvästikin painotus on LGBTQ-yhteisöön kuuluvissa hahmoissa, mutta mitään rajoituksia hahmoihin liittyen ei ole.
Voiko hahmoni asua muualla kuin San Franciscossa?
Pelin pääpaikka on San Francisco, joten olisi suotavaa, että hahmot asuisivat sen alueella. Pelifoorumilla on kuitenkin omat alueensa mm. ulkomaille ja muihin osavaltioihin sijoittuville peleille, joten satunnaiset hahmot voivat asua muuallakin - yhtä pelaajaa kohden raja on kuitenkin 2 hahmoa. Sivuhahmoja (eli hahmosi elämään kuuluvia, mutta ei aktiivisesti pelattavia hahmoja, esim. perheenjäseniä) nämä säännöt eivät koske. Jos haluat tuoda peliin muualla asuvan aktiivihahmon, ota ensin ylläpitoon yhteyttä sähköpostilla.
Minulla on idea järjestöstä tai sivujuonesta. Voinko toteuttaa sen?
Järjestöt, sivujuonet ym. kuviot ovat aina tervetulleita peliin, ja jos jokin idea iskee, yhteyttä ylläpitoon voi ottaa joko foorumilla tai sähköpostitse. Pelaaja voi itse luoda aiheen juonelleen ja myös kontrolloida sen sisäänottoa, jäseniä sekä kulkua ilmoitettuaan siitä ensin ylläpitäjälle - vahvoja kriteerejä sivujuonien perustamiselle ei ole, joten niiden kanssa ei ole syytä ujostella.
En ole tottunut käyttämään face claimeja. Mistä löydän niitä, mitä voin tai en voi käyttää? Voinko tuoda peliin kuvattoman hahmon?
Periaate on, että kaikilla hahmoilla tulisi olla kuvat. Erikoispoikkeuksia voidaan tehdä - tämänkin asian tiimoilta voi ottaa yhteyttä ylläpitoon sähköpostitse. Kuvissa saa olla kuka tahansa muu kuin tavanomainen yksityishenkilö - malli, nettijulkkis, näyttelijä/muusikko ynnä muita. Esim. naapuria tai luokkakaveria ei saa laittaa kuviin. Face claimeja listaavia sivustoja löytyy netistä lukemattomia; pari hyvää esimerkkiä ovat Jellyfishfaces ja RP Helper.